ساخت گلخانه به کمک پروفیل

انواع گلخانه‌ از لحاظ شکل ظاهر با یکدیگر تفاوت دارند، مزایای گلخانه‌های شیشه‌ای بسیار زیاد است، ساخت گلخانه به صورت شیشه‌ای، فضای مطلوب از نظر ویژگی‌های بصری، برای رشد و پرورش گیاهان به وجود می‌آورد.

برای تکثیر و رشد گیاهانی که در فضای طبیعی، رشد ایده آلی ندارند، بهره‌مندی از فضای گلخانه، مفید برای رشد گیاه است. بنابراین برای گلخانه شیشه‌ای از نظر ساخت، از تمامی فضای آن برای ساخت گلخانه به کمک شیشه استفاده می‌شود.

سقف، دیوار و تمامی بخش‌های آن، از شیشه ساخته می‌شود. بنابراین شیشه شرایط مطلوبی را برای دریافت نور خورشید دارد. اما از بهترین انتخاب برای ساخت گلخانه، می‌توان به در و پنجره‌های یو پی وی سی اشاره داشت.

ویژگی پروفیل گلخانه بسیار زیاد است و برای مصرف کنندگان بسیار کارساز می‌باشد. بهره‌مندی از پروفیل یو پی وی سی، برای ساخت گلخانه، منجر به افزایش طول عمر آن می‌شود.
بنابراین تا مدت زمان طولانی، نیازی به تعویض سازی گلخانه از نظر قطعات آن، نخواهید داشت.

پروفیل یو پی وی سی، مقاومت بسیار زیادی در برابر عدم تغییر در رنگ و همین طور تابش نور خورشید، گرما و سرما دارد. بنابراین مقاومت فوق العاده برای پروفیل، به عنوان یک ویژگی خاص و منحصر به فرد برای آن است.

ساخت گلخانه به کمک پروفیل

برای ساخت در و پنجره از نوع دوجداره، باید نسبت به سازه گلخانه دقت داشت. برخی از ساختار گلخانه‌ها، نیاز شدیدی به استفاده از پنجره‌های دوجداره دارند.

از نکات مهم و قابل توجه در مورد در و پنجره‌های دوجداره و مناسب برای گلخانه به شکل کاربردی، می‌توان به عملکرد آن به عنوان یک پوشش دهنده اشاره داشت. پوشش دهنده و یا عایق، از ورود هوای به شدت سرد و یا گرم به داخل گلخانه جلوگیری می‌کند.

بنابراین عایق بندی ایده آل، کمک کننده در جهت، ثابت سازی دمای گلخانه است. بنابراین بهره‌مندی از این نوع در و پنجره، از ورود ذره‌های اضافی و آلودگی موجود نیز جلوگیری به عمل آورد.
بهره‌مندی از شیشه‌های دو الی سه جداره، از نوع پی وی سی، مقاومت و کاربرد آن، در برابر انواع ضربه بسیار زیاد است. استفاده از پروفیل مناسب برای در و پنجره، منجر به تحمل پذیری وزن گلخانه می‌شود.
وجود برخی از گالوانیزه‌های یو شکل، در پروفیل، به عنوان یک تقویت کننده به کار می‌روند.

گلخانه

ابتدا باید در مورد افزایش کیفیت در راه‌اندازی سازه گلخانه نکاتی را در نظر داشت. این که از چه متریال‌ها و موادی برای ساخت گلخانه و اجزای آن استفاده می‌شود.

بنابراین برای این کار، ابتدا باید به نکاتی مانند: افزایش کیفیت، تولید و استحکام و مقاومت در گلخانه اشاره داشت. عامل‌هایی که می‌تواند بر روی ساختار گلخانه به شدت تاثیرگذار باشد شامل موارد زیر است:

  • بارش برف و باران
  • ورزش باد
  • حوادث‌هایی مانند سیل، طوفان، زلزله و تگرگ

بنابراین باید از کمترین میزان استاندارد‌های لازم در جهت ساخت گلخانه بهره‌مند شد. البته عامل‌های دیگری در ساخت گلخانه تاثیرات فوق العاده‌ای را از خود به جا می‌گذارند که شامل:

  • نور و حرارت
  • درصد رطوبت موجود
  • تهویه مناسب

برای کنترل سازی گلخانه با توجه به شرایط آب و هوایی و محیطی، ابتدا باید به کاهش تبادل دما و رطوبت آن اشاره داشت. البته فاکتور‌های دیگر مانند قابلیت در کنترل نور، تهویه و هزینه‌های موجود، را برای ساخت گلخانه کاهش داد.

ساخت یک گلخانه، باید قابلیت عدم ورود آفات و بیماری‌ها را برای محصولات آن داشته باشد. با درگیر سازی گیاهان با بیماری و آفت‌ها، شرایط نامطلوبی در جهت رشد گیاهان و محصولات گلخانه‌ای به وجود می‌آید.

این موضوع برای صاحبان گلخانه، بسیار مشکل ساز و نگران کننده است. هزینه‌هایی که برای ساخت گلخانه به کار می‌رود شامل:

  • هزینه اسکلت بندی و فونداسیون
  • تجهیزات مورد نیاز
  • لوله
  • اتصالات و عایق بندی برای گلخانه
  • نصب سازه گلخانه‌ای

اسکلت بندی بنا گلخانه، از دو جنس فلز متفاوت استفاده می‌شود. بنابراین برای ساخت گلخانه، ابتدا باید از جنس فلز برای این کار استفاده کرد.
جنس فلز، می‌تواند یک پوشش دهنده مطلوب از جنس پلاستیک یا پلی کربنات باشد.

البته پلی کربنات به شکل شیشه‌ای است. از نظر ساختار و نوع کیفیت، به تفکیک دارای چهار نوع گلخانه می‌باشیم که از نوع A، B، C، D است.
تمامی قطعات به شکل مدرن و یا صنعتی به کمک ساختار پروفیل، به کمک پیچ و مهره انجام می‌شود.

قرارگیری پیچ و مهره‌ها می‌تواند به کمک دستگاه جوش، درست و استاندارد در محل موردنظر خود قرار بگیرد. بنابراین هزینه ساخت برای این مدل از گلخانه‌ها از نظر اقتصادی به صرفه است.
ساخت گلخانه از نوع پروفیل، بسیار ساده و آسان است.

زنی ایستاده در گلخانه

البته بروز تمامی تغییرات بر روی آن، به سادگی قابل به انجام است. طول عمر و دوام بیشتری برای یک سازه گلخانه پروفیل وجود دارد.

البته تنوع بسیار زیادی برای بنا گلخانه وجود دارد. هر نوع ساخت نسبت به دیگری، شرایط متمایز کننده‌ای را به خود اختصاص داده است.
یکی از انواع مدل‌های آن، می‌توان به نوع چوبی آن اشاره داشت.

بنا چوبی برای ساختار گلخانه با انواع پوشش‌ها از نوع پلاستیک و پلی کربنات، بر روی آن استفاده می‌شود. ارتفاع استاندارد برای این نوع از گلخانه، به میزان دو الی سه متر است.
از نکات منفی در مورد گلخانه با ساختار چوبی، ناهماهنگی در مورد مصالح کاربردی در آن و سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی است.

البته تهویه مناسبی برای این سیستم وجود ندارد. این نوع از گلخانه با ساختار چوبی، با ارتفاع کم، هزینه‌های ساخت بسیار اندکی را نسبت به گلخانه‌های دیگر به خود اختصاص داده‌اند.
به علت نامناسب سازی فضا، داخلی برای رشد و پرورش گیاهان در فضای گلخانه، رشد و پرورش گیاهان، با مشکلات زیادی رو به رو می‌شود.

با این حال، برای رشد تولید محصولات در گلخانه، از ساخت مدرن برای آن استفاده می‌شود. در هر صورت، بنا گلخانه از نوع پروفیل، به کمک ساخت درب و پنجره و برخی از اسکلت بندی‌های موجود برای آن است.
این فرایند، بسیار کمک کننده در جهت تولید یک گلخانه مناسب و با دوام بسیار زیاد است.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *