ویژگی پروفیل گلخانه

پروفیل گلخانه، در طول متفاوتی طراحی می‌شود. البته هر اندازه‌ای که برای پروفیل موردنیاز سازه گلخانه دارای کاربرد متفاوتی می‌باشد. از پروفیل موردنیاز برای گلخانه، برای اجرای سازه گلخانه استفاده می‌شود. پروفیل، محل قرار گیری نایلون پوشش گلخانه و همین طور قرار دادن آن در کنار پنجره و بیشتر تجهیزات بر روی سازه است. بیشتر طول و اندازه‌ای که برای پروفیل وجود دارد به میزان 6 الی 5 متر است. ضخامت و شکل متفاوتی برای ساخت پروفیل وجود دارد که باز هر کدام از آن‌ها، فرایند کاربردی خاص به خود را دارند. پروفیل به سبک گالوانیزه برای گلخانه، در نوع‌های پروفیل به شیوه سبک و نیمه سنگین از نظر وزن و ضخامت در دسته بندی متفاوتی وجود دارد.

بسته بندی موجود برای گلخانه، به شکل بندیل بوده و با توجه به وزن برای هر بندیل ساخته می‌شود. از بهترین گزینه‌های ایجاد شده برای ساخت گلخانه، بهره بردن از نایلون‌های گلخانه‌ای برای ساخت درب و پنجره است.

گل در گلخانه

پروفیل موردنیاز برای ساخت گلخانه، با توجه به وزن نیز در دسته بندی جداگانه‌ای قرار داده می‌شوند که شامل:

  • سبک
  • سنگین
  • متوسط

برای عدم زنگ زدگی بر روی ساختار پروفیل در گلخانه از پوشش مقاوم‌تری بر روی آن استفاده می‌شود که به نام گالوانیزه است. پوشش گالوانیزه، کمک زیادی به دوام و طولانی شدن عمر پروفیل دارد و برای استفاده طولانی مدت از آن بسیار کارساز و مفید است.
پروفیل گالوانیزه به شکل گلخانه‌ای به شرح زیر است:

  • پروفیل به شکل گلخانه‌ای سبک
  • کشاورزی
  • صنعتی
  • سنگین

ویژگی پروفیل گلخانه

از بهترین و متناسب‌ترین نوع تجهیزات کاربردی در ساخت گلخانه، بهره بردن از پروفیل گلخانه‌ای است. ابتدا برای استفاده از این نوع پروفیل، باید به میزان مساحت و موقعیت آب و هوایی آن دقت و توجه زیادی داشت.

از بهترین و مهم‌ترین ویژگی که برای ساخت پروفیل می‌توان بیان نمود شامل:

  • قیمت مناسب برای آن
  • نصب ساده و آسان برای پروفیل
  • قابلیت برای جا به جایی و حمل و نقل آسان آن
  • تولید کردن پروفیل با توجه به استاندارد‌های بین المللی
  • به دست آوردن مقاومت بسیار بالا

ابتدا برای نصب کردن پروفیل بر روی لوله‌های ایجاد شده در گلخانه، ابتدا از افراد متخصص در این زمینه بهره‌مند شد. بسیاری از گلخانه‌هایی که در سطح کشور برای تولید محصولات زینتی به وجود می‌آیند بیشتر نیاز به پروفیل گلخانه‌ای دارند.

به کمک پروفیل لوله‌های گالوانیزه نیز بر روی آن‌ها به راحتی قابلیت نصب دارند. شرکت‌های تولید کننده داخلی و خارجی بیشماری بسیاری از پروفیل‌های مورد نیاز برای ساخت گلخانه را تولید می‌کنند. بنابراین پروفیل‌های بسیار زیادی با ساخت‌های متفاوت و کیفیت گوناگون در بازار وجود دارد.

مردی لپ تاپ به دست در گلخانه

گاهی اوقات، قسمت‌های بیرونی و یا داخلی پروفیل، دچار زنگ زدگی می‌شوند. در این مرحله، برای از بین بردن این موضوع، ابتدا باید از پوشش گالوانیزه گرم استفاده کرد. این پوشش به میزان زیادی به زنگ زدگی موجود برای پروفیل را به شدت کاهش می‌دهد. به کمک روش غوطه وری برای پروفیل گلخانه، ابتدا باید آن را طبق استاندارد‌های لازم به روش گالوانیزه گرم انجام داد.

برای خرید پروفیل گلخانه‌ای، ابتدا باید قیمت مناسب و همین طور استاندارد‌های لازم برای آن را به دست آورد. برای به دست آوردن مشخصات لازم در پروفیل گلخانه‌ای، ویژگی حک شده بر روی آن را بررسی کرد. از جمله مواردی که بر روی پروفیل حک شده است شامل موارد زیر است:

  • اندازه
  • علامت استاندارد
  • نام کارخانه

ساختار و شکل گلخانه

انواع گلخانه‌ از لحاظ شکل ظاهر با یکدیگر تفاوت دارند، اسکلت بندی گلخانه، متشکل از ستون، تیر، تسمه و سقف است. تمامی مواردی که در ساخت گلخانه از آن‌ها استفاده می‌شود برای عدم نفوذ باد، باران، برف و حتی گیاهان رونده نیز بسیار مناسب است. دستگاه‌های نصب شده در ساختار گلخانه، به کمک ساختار آن، قابلیت استفاده را دارند.

ساختار به کار برده شده برای گلخانه، امکان آزادی حرکت در فضای داخلی برای نور و سایه را به شکل استاندارد و مناسبی فراهم می‌آورد. برای تسمه و تیر، بهره بردن از پروفیل گالوانیزه، آلومینیوم و همین طور آهن وجود دارد. البته برای قرار دادن آرک نیز از پروفیل گالوانیزه و همین طور آلومینیوم نیز استفاده می‌شود.

برای ایمن سازی پوشش آن، از سیم گالوانیزه، به همراه پروفیل فولادی و یا آلومینیومی با توجه به سبک ساخت گلخانه استفاده می‌شود. ساخت گلخانه با دیوار‌های شیشه‌ای ساخته می‌شود. ایجاد فضایی جذاب و دلنشین را به وجود می‌آورد.

این فضا، برای عوض کردن روحیه نیز بسیار مناسب است. از نظر بصری، بهره بردن از سیستم گلخانه به شکل شیشه‌ای، برای برخی از مناطق قابلیت استفاده را ندارد. برخی از گیاهان برای رشد خود به مکان‌های خاصی نیاز دارند و یا این که شرایط آب و هوایی متفاوتی را برای رشد می‌خواهند. برای این منظور، رشد گیاهان خاص در یک فصل زمانی مشخص، نیاز به گلخانه برای رشد خود دارد. از نکات قابل توجه در رابطه با ساختار شیشه‌ای در گلخانه، تابش نور خورشید در تمامی قسمت‌های ایجاد شده برای آن است. با تابش نور خورشید به تمامی بخش‌های شیشه‌ای ایجاد شده برای گلخانه، رشد مناسبی را برای گیاهان به وجود می‌آورد.

بنابراین در طول روز، نور و گرمای کافی برای گیاهان در پشت شیشه تامین می‌شود. به کار بردن در و پنجره با ساختار پروفیل پی وی سی، به دلیل ویژگی مفید و کارایی بلند مدت آن‌ها، برای این کار بسیار مناسب و بهینه است. استفاده از مواد و ابزار مناسب در جهت تولید سازه گلخانه، کاشت بهتری را برای صاحبان آن فراهم می‌آورد.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *