سیم کشی برق گلخانه

برای سیم کشی برق گلخانه ابتدا باید میزان سیستم برق رسانی برای منطقه موردنیاز خود را طراحی و اجرا نمایید. بالا بردن میزان کارایی برای سیستم برق و نصب تجهیزات به شکل برقی به صورت جدید، در این مکان وجود دارد. به طور مثال، امکان دارد که در آینده دور یا نزدیک، سیستم سازه گلخانه‌ خود را به شکل هوشمند تغییر حالت دهید.

البته هر یک از فاکتور‌های موجود برای تغییر حالت دادن گلخانه، به نیاز‌های متفاوتی وابستگی بالایی را از خود نشان می‌دهد. قبل از طراحی و اجرایی کردن سیستم برق، باید در رابطه با هر چیزی که امکان دارد در آینده به سیستم برق کشی گلخانه ارتباط داشته باشد نیز فکر کرد.

برای انجام دادن سیستم برق کشی در سیستم گلخانه، باید با افراد متخصص در این زمینه مشورت کرد و وقت کافی را برای انجام دادن این کار صرف نمود. البته تحقیقات بسیار جامع و کاملی برای سیم کشی برق گلخانه باید انجام شود تا بتوان بهترین حالت ممکن را برای امروز و آینده گلخانه انجام داد.

نکات سیم کشی برق گلخانه

از مهم‌ترین سوالاتی که افراد در ذهن خود دارند؛ بهره بردن از افراد متخصص برای سیم کشی گلخانه است. برای سیم کشی گلخانه در دسترس داشتن افرادی که بتوانند فعالیت خود را با تخصص و مهارت لازم انجام دهند بسیار اهمیت دارد.

داشتن تخصص برای افراد و یا استفاده کردن از افرادی که تنها رشته برق را خوانده‌اند برای این کار متفاوت است. اجرای نکات سیم کشی برق گلخانه یک فرایند تخصصی است؛ که اگر در این فرایند افراد ابتدایی‌ترین خطا را در آن شکل دهند منجر به از بین رفتن کل سیستم برق رسانی برای سیستم گلخانه می‌شود. کاهش یافتن قیمت رشد محصولات و عدم سود دهی برای صاحبان گلخانه می‌شود.

سیم کشی

میزان جریان برق خواسته شده برای گلخانه، تعیین کننده مقدار انرژی الکتریکی در آن است. مقدار انرژی الکتریکی برای تامین کردن برق این مکان لازم و ضروری است. در برخی از موارد، تخمین زدن صحیح برای میزان برق مورد نیاز کمی سخت و دشوار به نظر می‌آید.

از جمله مواردی که برای تخمین زدن جریان برق به آن نیاز داریم شامل:

  • تجهیزات و دستگاه‌های برقی
  • متراژ و اندازه محل مورد نیاز
  • گسترش برای ظرفیت مکان

برای انجام دادن تجهیزات برقی و تخمین زدن میزان برق آن، باید از یک جدول برای این کار استفاده کرد. جدول موردنیاز برای لیست کردن تمامی تجهیزات به شکل برقی و به شکل جریان مصرفی آن‌ها مشخص می‌شود. تجهیزات برقی که در جدول باید قرار داده شود شامل موارد زیر است:

  • پمپ
  • فن
  • هواکش
  • روشنایی

با استفاد از این جدول و طراحی کردن آن، میزان جریان برق به شکل اضافی در محل موردنظر شناسایی می‌شود. بنابراین با مشخص شدن میزان برق اضافی و کاهش یافتن آن، به سادگی می‌توان جلوی آن را گرفت. به طور مثال، به جای استفاده از لامپ‌های ال‌ ای دی در گلخانه می‌توان از لامپ‌های معمولی بهره‌مند شد.

گلخانه

البته لازم به ذکر است که لامپ ال‌ ای دی، میزان انرژی برق بسیار کمتری را استفاده می‌کند و این که انرژی گرمایی اندکی را نیز تولید می‌کند. حتی تولید کردن کم انرژی گرمایی برای لامپ ال‌ ای دی، امکان این که برای فضا‌های سرمایشی و ایجاد سرمای مورد نیاز برای آن، کمک می‌کند. سیم کشی برق به صورت تک فاز و یا سیم کشی برق به صورت سه فاز برای گلخانه مناسب است.

از نکات دیگر برای سیم کشی برق گلخانه به شکل سه فاز، باید گفت که بهترین انتخاب برای گلخانه است. البته بهره بردن از برق سه فاز برای گلخانه، سهم بیشتری از جریان برق را در اختیار گلخانه قرار می‌دهد که به ولتاژ برق بیشتری دسترسی داشته باشد. بنابراین میزان افت ولتاژ را نیز کاهش می‌دهد و به حداقل خود می‌رساند. بهره بردن از برق سه فاز، مزیت‌های دیگری را نیز به خود اختصاص داده است. البته این مطلب را در نظر داشته باشید که برق سه فاز، همواره نیز در دسترس نخواهد بود و امکان قطع شدن برای برق نیز وجود دارد.

برای برخی از افراد، افزایش دادن مکان سازه گلخانه و احداث فضای بیشتر برای این کار است؛ ابتدا باید قبل از طراحی کردن سیم کشی برق آن، ابتدا مطمئن شوید که سیستم برق کشی آن در آینده، نیاز برق شما را تامین می‌کند. افراد می‌توانند از مجریان برق کار متخصص در این زمینه باشند تا برای به دست آوردن اطلاعات دقیق برای این کار از ظرفیت برقی در محل مطمئن شوند.

از توصیه‌های مهم برای سیستم برق گلخانه، بهره بردن از سیستم برق اضطراری است. برای انجام دادن این کار، باید از یک فرد متخصص در این حوزه استفاده کرد. البته داشتن ژنراتور‌های برق قوی‌تر برای این کار به شدت لازم است. متاسفانه به دلیل قطع برق در گلخانه، خسارت‌های بسیار زیاد و جبران ناپذیری برای گلخانه داران به وجود می‌آید که بسیار ناراحت کننده است. خسارت‌های جبران ناپذیری که به قطع شدن یک لحظه از جریان برق به وجود می‌آید. با قطع شدن جریان برق یا قبل از قطع شدن آن، از جریان سیستم برق اضطراری در گلخانه استفاده می‌شود. بنابراین میزان زیادی از حجم خسارت از بین می‌رود و می‌توان نهایت سود را از گلخانه به دست آورد.

نکته قابل تأمل دیگر، حرکت کردن سیم برق از چه قسمت‌هایی است. برای این کار از دو کابل برای سیم کشی برق گلخانه استفاده می‌شود که یکی از این کابل‌ها عبور برق به شکل روکار و توکار است. عبور برق و سیم کشی به شکل توکار به همراه لوله گذاری آن انجام می‌شود. به کار بردن این دو روش برای سیستم برق رسانی، مزیت و معایب خاص به خود را دارند. البته بهره بردن از سیم کشی برق به شکل روکار به صرفه‌تر است.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *